번호 제목 게재수준 게재일자
28

연예인 휴먼브랜드와 굿즈 특성이 패션 및 비패션 굿즈 구매의도에 미치는 영향

학진등재학술지 2020-12-31
학진등재학술지 2020-12-31
27

패션 사회적 기업의 공유가치창출과 소비자의 의복추구혜택이 기업에 대한 태도와 구매의도에 미치는 영향

학진등재학술지 2020-12-31
학진등재학술지 2020-12-31
26

When and how does customer engagement in CSR initiatives lead to greater CSR participation The role of CSR credibility and customer-company identification

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2020-07-06
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2020-07-06
25

When does customer CSR perception lead to customer extra-role behaviors The roles of customer spirituality and emotional brand attachment

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2020-07-01
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2020-07-01
24

SNS 특성과 의복쇼핑성향이 인스타그램 마켓에서의 패션제품 구매의도에 미치는 영향

학진등재학술지 2019-12-31
학진등재학술지 2019-12-31
23

한국 패션브랜드의 위챗 공식계정에서 지각된 관계혜택이 브랜드 신뢰와 구전의도에 미치는 영향

학진등재학술지 2019-06-30
학진등재학술지 2019-06-30
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The Effects of Digital Signage on Flow and Brand Attitudes: The Mediating Role of Pleasure

학진등재학술지 2018-12-31
학진등재학술지 2018-12-31
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Does customer engagement in corporate social responsibility initiatives lead to customer citizenship behaviour The mediating roles of customer-company identification and affective commitment

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2018-11-30
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2018-11-30
20

The effects of digital signage attributes and content type on flow in apparel stores

SCOPUS 2018-10-31
SCOPUS 2018-10-31
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뉴시니어 라이프스타일과 의복구매기준이 아웃도어 의류제품 디자인 선호도에 미치는 영향

학진등재학술지 2017-09-30
학진등재학술지 2017-09-30