번호 제목 게재수준 게재일자
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The effect of touch simulation in virtual reality shopping

SCIE (Science Citation Index Expanded) 2022-10-15
SCIE (Science Citation Index Expanded) 2022-10-15
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텍스트마이닝을 통한 3D 프린팅 패션에 대한 소비자 인식

학진등재학술지 2022-09-30
학진등재학술지 2022-09-30
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패션한복시대의 한복 전문교육 현황 연구

SCOPUS 2022-08-31
SCOPUS 2022-08-31
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Can I touch the clothes on the screen The mental simulation for touch in online fashion shopping

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2022-07-08
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2022-07-08
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패션상품 챗봇에 대한 신뢰 형성 요인 - 지각된 지능과 긍정적 인지의 매개효과를 중심으로 -

학진등재학술지 2022-04-30
학진등재학술지 2022-04-30
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한복브랜드 창업가 및 종사자 특성에 따른 한복 교육, 공공지원 수요 연구

학진등재학술지 2022-04-30
학진등재학술지 2022-04-30
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Moderated Mediation of Anticipatory Hope between Green Fashion Advertising Appeals and Word of Mouth -The Role of Perceived Consumer Effectiveness-

SCOPUS 2022-04-30
SCOPUS 2022-04-30
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Social Media Usage and Social Capital -Focused on Fashion Instagram and YouTube-

SCOPUS 2022-02-28
SCOPUS 2022-02-28
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The Effects of Consumers’ Mask Selection Criteria on Mask Brand Awareness and Purchase Intention for Fashion Masks

SCOPUS 2022-02-28
SCOPUS 2022-02-28
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포스트 팬데믹 시대의 중고 패션 소비 인식 변화

학진등재학술지 2022-02-28
학진등재학술지 2022-02-28