번호 제목 게재수준 게재일자
18

신체이미지와 쾌락적 쇼핑성향 및 스키니 진 구매 시정보원 활용의 관계 연구

학진등재학술지 2017-05-31
학진등재학술지 2017-05-31
17

The Role of Gender Differences in the Impact of CSR Perceptions on Corporate Marketing Outcomes

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2016-12-31
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2016-12-31
16

브랜드 친숙도가 친환경 의류제품의 지각된 가치와 구매의도와의 관계에 미치는 조절효과 연구

학진등재학술지 2016-08-31
학진등재학술지 2016-08-31
15

Moderating Effect of Luxury Value Perceptions in the Relationship between In-Store Emotions and Perceived Brand Luxury

학진등재학술지 2016-02-29
학진등재학술지 2016-02-29
14

Gender and Age Differences in Triple Media Usage Related to Outdoor Apparel Purchases

학진등재학술지 2015-10-31
학진등재학술지 2015-10-31
13

Corporate Brand Trust as a Mediator in the Relationship between Consumer Perception of CSR, Corporate Hypocrisy, and Corporate Reputation

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2015-04-01
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2015-04-01
12

중국 유학생의 라이프스타일과 성별에 따른 한국 의류브랜드 체험과 태도에 관한 연구

학진등재학술지 2014-12-31
학진등재학술지 2014-12-31
11

How CSR Leads to Corporate Brand Equity: Mediating Mechanisms of Corporate Brand Credibility and Reputation

SSCI (Social Sciences Citation Index) 2014-11-01
SSCI (Social Sciences Citation Index) 2014-11-01
10

미용서비스 마케팅믹스 요인이 미용실 만족 및 충성도에 미치는 영향

학진등재학술지 2014-08-31
학진등재학술지 2014-08-31
9

한국 연예인 광고모델 속성이 중국 의류제품과 전자제품 광고효과에 미치는 영향

학진등재학술지 2014-06-30
학진등재학술지 2014-06-30